رویدادهای مهم
  • معروف و مقیم ایران باشد‌ناشر و طابع و موزع …

    رحلت فقیه بزرگوار آیت‏ اللَّه “سیدهبة الدین حائری حسینی شهرستانی” عالم بزرگ عراق (۱۳۴۵ ش)
    سیدمحمدبن حسین، ملقب به هِبةُالدین معروف به حائری حسینی شهرستانی، در سال ۱۲۶۲ ش در سامرا متولد گردید. وی پس از تحصیل علوم مقدماتی حوزه، از محضر استادانی چون آخوند خراسانی، سیدکاظم یزدی و شیخ الشریعه اصفهانی کسب فیض نمود و به درجه اجتهاد نائل آمد. آیت اللَّه شهرستانی پس از استقلال …

    عملیات کوچک محدود در سوسنگرد توسط سپاه (۱۳۵۹ ش)

    آغاز عملیات بزرگ والفجر مقدماتی در فکّه به فرماندهی سپاه (۱۳۶۱ ش)
    عملیات والفجر مقدماتی با هدف دستیابی به شهر العماره عراق، از ۱۸ بهمن سال ۱۳۶۱ آغاز شد و به مدت چهارماه به طول انجامید. عملیات والفجر مقدماتی را باید جنگ موانع نامید. زیرا دشمن بعثی پس از دریافت ضربات متعدد در عملیات گذشته و وحشت از حملات گسترده ایران، به ایجاد بیش از پانزده نوع مانع …

    شهادت شهید تراب شیرازی (۱۳۵۹ش)
    شهید تراب شیرازی، سال ۱۳۲۷ش در روستای هوکرد در اطراف شهرستان جیرفت و در خانواده‌ای کشاورز و اسیر در چنگال ظلم و ستم نظام منحط محمدرضا پهلوی چشم به جهان هستی گشود. دوران کودکی را با محنت آغاز نمود و به‌دلیل تنگ‌دستی خانواده پس از پایان دوره ابتدائی ترک تحصیل نمود و در تأمین معاش اهل …

    جلیل ساسانی مدیرعامل شرکت تعاونی سپه به مدیرعاملی سازمان تعاون شهر و روستا منصوب شد(۱۳۵۴ش)

    مهندس بازرگان، نخست وزیر دولت موقت اظهار کرد مطالعه او درباره وزراء پایان یافته است و قریباً معرفی خواهند شد(۱۳۵۷ش)

    عده زیادی از افسران بازنشسته و اخراجی از ارتش وفاداری خود را نسبت به امام خمینی ابراز داشتند(۱۳۵۷ش)

    انورسادات رئیس جمهوری مصر از شاه خواست تا هواپیماهای مدرن اف-۱۴ ایران را به مصر منتقل کند(۱۳۵۷ش)

    در ساعت ۱۴، اعلامیه هایی درباره قیام ۱۹ دی از سوی افراد ناشناس در خیابان های اطراف حرم حضرت معصومه (س) توزیع گرید.(۱۳۵۶ش)

    در ساعت ۱۹/۱۵، پس از پایان نماز جماعت در قم، حدود ۷۰ نفر از طلاب با فرستادن صلوات و شعار علیه رژیم به سوی صحن کهنه حرکت کردند که با تذکر مسئولان آستانه متفرق شدند.(۱۳۵۶ش)

    در ساعت ۱۱، تظاهراتی در قم از سوی حدود صد نفر از دانشجویان برپا گردید؛ همچنین تظاهرات دیگری از سوی طلاب در مقابل مدرسه خان برپا شد ودر نهایت تظاهر کنندگان با دخالت مأموران متفرق شدند.(۱۳۵۶ش)

    اعلامیه ای با مضامین «درود بر آزاد مردان راه حقیقت، درود بر شهیدان راه استقلال ایران ـ مرگ بر استعمارگران کثیف و خونخوار ـ زنده باد نهضت بزرگ آیت الله خمینی » در برخی از نقاط شهر گنبد کاووس نصب گردید.(۱۳۵۶ش)

    تظاهراتی از سوی دانشجویان ایرانی در دانشگاه اوکلاهماسیتی، امریکا علیه شاه برپا گردید. (۱۳۵۶ش)
    در این تظاهرات درگیری شدیدی میان تظاهرکنندگان و افراد پلیس به وجود آمد. یکی از مأموران به شدت مجروح و ۸ دانشجو دستگیر شدند. حدود صد نفر از دانشجویان نیز ضمن اشغال کافه تریای دانشگاه خواسته های خود را مبنی بر به رسمیت شناختن اتحادیه دانشجویان خارجی و مکانی که بتوانند در آن فعالیت هایشان …

    قانون مطبوعات مشتمل بر ۵۳ ماده به تصویب مجلس شورای ملی رسید. (۱۲۸۶ش)

    ناصرالملک نایب السلطنه ایران با تشریفات کامل و استقبال فراوان وارد تهران شد(۱۲۸۹ش)
    و عمارت بادگیر را دفتر کار خود قرار داد و دربار باشکوهی برای خویش تدارک دید و از مجلس عنوان «والاحضرت اقدس» گرفت

    امام خمینی (ره) در ملاقات با وکلای دادگستری گفتند: شاه در دادگستری محاکمه می شود. (۱۳۵۷ش)

    در تمام شهرستانها به حمایت از تصمیم امام در مورد بازرگان راهپیمائی و تظاهرات برپا بود و لبه تیز حملات راهپیمایان فقط متوجه بختیار بود. (۱۳۵۷ش)

    ژنرال هایزر پس از ورود به واشنگتن به ملاقات کارتر رفت و جلسه ای با شرکت سایروس ونس وزیر امور خارجه، هارولد براون وزیر دفاع تشکیل داد.(۱۳۵۷ش)

    رویدادهای مهم این روز در تقویم هجری ( ۷ ربیع الثانی ۱۴۳۵ )

    نظرات شما عزیزان:

    نام :
    آدرس ایمیل:
    وب سایت/بلاگ :
    متن پیام:
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

     

     

     

    عکس شما

    آپلود عکس دلخواه:





عکس

درباره سايت

  • مجموعه محبان در سال 1428هجری قمری(1385خورشیدی) تحت عنوان هیئت عاشقان حیسنی و با تعداد معدودی از جوانان شهر و ریش سفیدان شروع به فعالیت کرد. و از همان ابتدا با در نظر گرفتن نیاز جوانان به مسائل فرهنگی اقدام به برنامه ریزی نمود که در ابتدا بصورت اردوهای زیارتی – فرهنگی ، مراسمات مذهبی «ایام محرم – ایام فاطمیه(س) و ...» برای تقویت و رشد این جوانان شروع شد. در ابتدا ورود به این جمع بصورت فردی و تحت عنوان هیئت صورت می گرفت و الحمدا... به عنایات خاصه امام زمان(عج) با موفقیت انجام پذیرفت و در نهایت منجر به تربیت افرادی شد که امروزه به عنوان مربی در مجموعه شروع به فعالیت می کنند. بعد از رشد تقریبی مجموعه از لحاظ نیرو و رشد تربیتی افراد مجموعه شروع به فعالیت در میان مدارس راهنمایی و دبیرستان های منطقه کرد که با موفقیت همراه بود و در سال 1387-1386 اولین ورود تربیتی افراد از مدارس به جمع را شاهد بودیم که هم اینک به عنوان مربی در کانون فعالیت می کنند.درحال حاضر این کانون دو تیم فوتسال در رده های سنی(جوانان- بزرگسال)دارد که سال 90در جام رمضان تیم بزرگسال قهرمان و جوانان چهارم شد.

آخرين عناوين

عکس

نويسندگان

کانون محبان حسینی سنخواست

عاشقان حسینی بزرگ ترین هیئت سینه زنی وزنجیر زنی شهر سنخواست